Biblijna dieta Daniela

Biblijna dieta Daniela

Dieta dla osób z nadwagą lub otyłością, nadciśnieniem, alergią skórną czy pokarmową, astmą, a także kamicą nerkową czy wrzodami żołądka. More »

Bisfenol - ukryty wróg otaczający Cie dookoła.

Bisfenol - ukryty wróg otaczający Cie dookoła.

Bisfenol A jest przyczyną: raka, cukrzycy, chorób serca itd. More »

Imbiru właściwości.

Imbiru właściwości.

Imbir na: bóle, przeciwrakowo, zakażenia. Obowiązkowy składnik każdej kuchni. More »

Musisz mieć dużo kapusty

Musisz mieć dużo kapusty

Sok z kiszonej kapusty leczy wrzody, wzmacnia odporność, dobry w profilaktyce raka. More »

Pracoholizm to też choroba

Pracoholizm to też choroba

Skutki pracoholizmu to: wrzody żołądka, nerwice, zaniedbanie relacji z rodziną, dziećmi i przyjaciółmi, zaburzony sen i słaba koncentracja. More »

Kto je kalarepę, ten ma dużą moc i krzepę.

Kto je kalarepę, ten ma dużą moc i krzepę.

Właściwości kalarepy: dużo witaminy C, More »

 

Marchew to jedno z najlepszych warzyw do jedzenia, jeśli masz problemy z sercem.

 

 

Królik Bugs, miał absolutnie rację co do lubienia marchewki. Podczas gdy to warzywo jest znane z poprawy wzroku, jego znaczna zawartość odżywcza pozwala zrobić o wiele więcej, łącznie z dbaniem o serce.

 

Korzyści zdrowotne wynikające z marchewki są tak zróżnicowane, jak kolorowe odmiany. Prawdopodobnie znasz tylko pomarańczowy typ – ten, który dzisiaj widzisz w prawie wszystkich supermarketach – ale w rzeczywistości jest on dostępny w odmianach białych, żółtych, czerwonych i purpurowych. Jego różne kolory są nie tylko na pokaz – informują również, które fitochemiczne związki zawiera konkretny rodzaj marchwi.

 

Pomarańczowe marchewki są bogate w beta-karoten, który jest przekształcany przez organizm w witaminHYPERLINK „https://naturalpedia.com/vitamin-a-sources-health-benefits-and-uses.html”ę A , silny przeciwutleniacz, który pomaga w utrzymaniu w zdrowiu oczu i skóry. Uważa się również, że ma właściwości przeciwnowotworowe. Żółta marchew nie zawiera tak dużo beta-karotenu, ale jest bogata w luteinHYPERLINK „https://naturalpedia.com/lutein-sources-health-benefits-and-uses.htmlę potrzebną do zdrowego wzroku.

 

Z kolei czerwona marchew zawiera antyoksydacyjny likopen , który jest znany z tego, że pomaga chronić organizm przed rakiem. Czerwone odmiany zawierają także umiarkowane ilości luteiny oraz alfa- i beta-karotenu.

 

Fioletowe i białe marchewki są dobre dla serca. Purpurowe odmiany zawierają antocyjany, które są przeciwutleniaczami znanymi ze swoich właściwości przeciwzapalnych i kardioprotekcyjnych. Białe marchewki nie zawierają tak dużej ilości antocyjanów, ale są bogate w potas, który jest niezbędny do obniżenia ciśnienia krwi.

 

Badania kliniczne sugerują jednak, że aby korzystać z ochronnych właściwości marchewki, nie musisz jeść wyłącznie białych i fioletowych odmian. Wszystkie marchewki mają obfitość przeciwutleniaczy, które zwalczają wolne rodniki – cząsteczki, które zakłócają funkcje komórkowe i uszkadzają tkanki. Obecność niekontrolowanego poziomu wolnych rodników w organizmie prowadzi do stresu oksydacyjnego, który z kolei powoduje uszkodzenie narządów i poważne choroby, takie jak rak i choroby serca.

 

Jedno z badań ujawniło, że sok z marchwi ma wystarczającą ilość przeciwutleniaczy, aby chroniHYPERLINK „https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3192732/”ć organizm przed utlenianiem HYPERLINK „https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3192732/” lipidów, które prowadzi do chorób serca. W innym badaniu stwierdzono, że konsumowanie alfa i beta-karotenu – składników odżywczych znalezionych w marchewce, może zmniejszyHYPERLINK „https://academic.oup.com/jn/article/138/2/344/4665029”ć ryzyko zgonu z powodu chorób ukHYPERLINK „https://academic.oup.com/jn/article/138/2/344/4665029”łHYPERLINK „https://academic.oup.com/jn/article/138/2/344/4665029”adu krHYPERLINK „https://academic.oup.com/jn/article/138/2/344/4665029”ążHYPERLINK „https://academic.oup.com/jn/article/138/2/344/4665029”enia.

 

Dodatkowym atutem jest to, że przeciwutleniacze pomagają w pielęgnacji skóry, więc nie tylko czujesz się młodo w sercu, ale również wyglądasz młodo.

 

Szybko o marchwi :

Historia marchwi jest tak kolorowa jak jej odmiany. Po raz pierwszy uprawiano ją w Afganistanie w VII wieku, ale rozwój odmian odpornych na mróz oznacza, że można teraz znaleźć marchewkę w niemal każdej części świata.

Pierwsze marchewki nie były wcale pomarańczowe. Były żółte z fioletowym wnętrzem. Holendrzy rozwinęli odmianę pomarańczową, podczas gdy Francuzi rozwinęli wydłużoną marchewkę w XVII wieku. To Anglicy przynieśli marchewkę do USA.

Dzika odmiana marchwi nazywa się koronką królowej Anny. Jest jadalna i lecznicza, ale wygląda podobnie do cykuty, jednej z najbardziej toksycznych roślin na Ziemi.

Jedzenie zbyt dużej ilości marchwi może spowodować żółknięcie – dosłownie – ponieważ zawartość beta-karotenu w warzywach może zmienić kolor skóry. Ten tymczasowy efekt uboczny nazywa się karotenemią. Rozprasza się, gdy organizm przetwarza beta-karoten.

 

Źródło:

Natural.news

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *